Home » » Asal kenal perempuan ja nak bawak masok bilik. Tengok hp dia sedih, belambak2 gambar dengan perempuan-bakal isteri

Asal kenal perempuan ja nak bawak masok bilik. Tengok hp dia sedih, belambak2 gambar dengan perempuan-bakal isteri

Assalamualaikum admin. Mohon hide profile saya. Saya dengan bakal suami akan mendirikan rumah tangga dalam tahun nie. Beza umur kami 9 tahun dan kami bekenalan kerana sama tempat keja. Selepas beberapa bulan kenal hati budi, dia datang berjumpa dengan family saya. Keluarga dia xdak masalah memandangkan dia dah berapa puluh kali xjadi kwen, dan berharap kali nie jadi. 

Dipendekkan cerita, selepas kami mengambil kursus kawen, dia bagitau dia pernah bertunang sebelum nie dan pernah hidup sebumbung dengan ex tunang dia. Kalau dah sebumbung tau2 la apa yang jadi, kan? 😡 Dalam dok bertunang pun dia ada hubungan sex dengan perempuan lain. Boleh dikatakan dia banyak kawan perempuan, perempuan keliling pinggang. Kiranya memang kategori boya. Menurut cerita dia, sejak dia pindah ke ibu kota, dia hidup macam orang Barat. Ingat dia Mat Saleh celop la kot mentang2 pindah dok sana.🙄 Asal kenal perempuan ja nak bawak masok bilik. Tengok hp dia sedih, belambak2 gambar demgan perempuan. Dia masih simpan lagi. Siapa xsakit hati? Bila saya tanya, dia cakap dia xtau.. busy keja and xdak masa nak delete.. Eleh! Alasan! Saya pun xpernah tangkap gambar dengan laki. Tapi gambar2 yang dia xnak ter-kantoi dia pandaii pulak delete. Ye la nanti kantoi, xkan la dia nak pecah rahsia. Saya syak la dia masih berahsia dengan saya bab2 pergaulan bebas nie 😤 

.
Walau'pun cerita tuu semua sebelum kami berkenalan tapi saya xtau kenapa hati saya sakit sangat. Hati saya hancur dan sampai satu tahap, kalau masa boleh diundur, saya xnak kenal dia. Seolah2 saya nie terima bekas orang w'alaupun dia laki. Saya xleh terima segala perbuatan dia, saya kcewa, saya jijik, saya benci. Saya jijik sangat3! Saya tanya dia x takot ka nak memjawab dengan Allah nanti? Dengan buat maksiat xfikir dosa pahala?


 Agama letak kat mana? Saya memang marah sangat2. Mendidih hati saya hanya Allah yang tau. Ya, saya tau saya bukan la baik sangat tapi saya xpernah keluar berdua2an dengan mana2 lelaki, xpernah dating (family saya memang tegas dalam hal pergaulan saya. Kalau nak keluar pun dengan kawan perempuan itu pun kawan perempuan mestilah kena jumpa dengan family saya dulu). Dia xtau nak cakap apa bila saya tanya dia macam tuu.. dia cakap saya xdak kat tempat dia jadi saya xpatot komen lebih2. Pastuh dia syak yang saya pun sama macam dia. Xkan la apa yang dia pernah saya pun pernah buat jugak? Agak2 la! Saya tau la dosa pahala. Background dia dengan saya memang beza! Dia sosial dan saya x. Lagipun saya keja retail. Keja pagi balik malam

. Xkan dia xtau dia pun sama macam saya jugak. Dia ingat saya nie macam perempuan2 yang dia pnh knl dlu ka? Tdoq sna sni dgn laki?! Dia yg mcm tuu kata kat kita konon! Saya nie tinggal dengan family. Kalau cuti pun saya xleh keluar pegi mana2 kecuali family. Jadi camana saya nak cari bf la apa la! Cakap xlogik! Geram btoii dengan perangai dia. Rasa macam nak potong2 buat goreng pisang, baru padan muka! Kadang semua benda nak kena dengar cakap dia.. bukan kadang, selalu! 

Sejak dari hari tuu, kami kerap gadoh. Ada ja kami nak gadoh. Kalau gadoh mesti saya ungkit pasal kisah lama dia.. dia marah sangat bila saya ungkit. Mula la dia bahasakan diri aku-hang. Dia cakap dia dah lpa, dah buang semua demi sy, demi msa dpn kmi. Dia nk focus bahagiakan sy, mjadi suami yg baik utk sy. Jd dia xnak sy ungkit lg.


 Tak dinafikan, sjak dia terbukak hati trima sy dlm hdp dia, dia xlayan mna2 pmpuan yg offer sex dgn dia, yg try flirt dgn dia, block numbers yg ad kaitan dgn pmpuan2. Tp, sy msh lg xleh lupakan kisah silam dia! Ye la, bt bnda2 terkutuk, nnti dh kwen cmna? Sy tkot la, isu kwen nie bkn men2.. tgk la smpai skrg pegi mna2 ad ja pmpuan2 dok goda dia. Yg si pmpuan pn, mata dok tgk laki mcm xpnh jmpa laki seumur hdp! Ajak sex la apa la! Mmg la dia xlayan tp sy xnak pcaya dia 💯% .Makin hari prasaan sy pd dia dh xsma. Kjap syg kjap x. 

Slalu sy keliru. Sy pn cba la bgn mlm sy bt solat sunat.. blh dikatakan stiap mlm lps blek keja sy bt. Sy mntk tlg Allah spy bkl suami sy nie brubah, bukakkan pntu hati dia utk solat dan tgglkan sgala yg haram. Alhamdulillah, doa sy dimakbulkan. Busy mcm mna pn dia solat dan sy senang hati dgn prubahan diri dia (sblm knl sy dia xpnh solat dan dia pnh ckp pmpuan2 yg dia knal dh cuba bimbing dia tp xleh). Sy pn ad bt solat istikharah mntk ptunjuk Allah. Sy nmpk dia dlm mmpi sy. Brp kli sy nmpk dia.


Msok bln Ramadhan nie, stiap kli sy iftar dgn dia sy sntiasa dibayangi kisah lalu dia. Sy xleh trima ap yg dia pnah bt dlu. Sy msih rsa jijik dgn dia. Sy ingt bkl suami sy nie baik serba serbi tp sbaliknya. Rsa nk cancel kwen dgn dia pn ad gak. Tp, brg2 persiapan nk kwen pn dh nk siap. Sy pn xtau nk bt ap. Ka sy nie jht sgt ungkit kisah2 dia? Adakah sy ptot bljr trima dia seadanya sptmna dia trima sy? Entah laa.. stakat nie bkl suami xpnh curang dgn sy, ws ka fb dgn pmpuan lain. Hmmm 😔 Sy hrp saudara saudari yg bca kisah sy nie blh bg pndapat ka apa2 ka.. sy nk tau ad ka sy bt nie slh?



kisah rumah tangga

Thanks for reading & sharing Terlajak Over

Previous
« Prev Post

0 comments:

Post a Comment