Home » » Umur saya 28tahun, saya belum pernah bernikah tapi saya ada seorg anak perempuan berumur 10tahun..

Umur saya 28tahun, saya belum pernah bernikah tapi saya ada seorg anak perempuan berumur 10tahun..

Assalammualaikum.. tlg rahsiakan profile yee..
Umur saya 28tahun, saya belum pernah bernikah tapi saya ada seorg anak perempuan berumur 10tahun.. terpulang nak kecam atau tidak.. tapi saya harap ada laah yg nak jdikan pengajaran.. saya sepatutnya berkahwin beberapa tahun yg lepas.. tapi majlis kahwin saya CANCEL sehari sebelum tarikh nikah saya oleh lelaki yg secara saintis ke ape, ayah kepada anak saya.. ketika itu anak saya dah sekolah tadika.. mgkin ada yg tertanya, knp anak dah besar baru nk nikah kn? 

Sepatutnya org akan cakap, dah terlanjur tuu kawin jelaa.. kn?? Tp family saya xnak saya berkahwin sebab mereka kata masa depan saya tak pasti akan terjamin jika berkahwin dalam usia yg muda.. jadi ketika saya yg masih remaja, melahirkan anak perempuan saya ketika masih remaja.. 


alhamdulillah, sye dpt sepenuhnya support dri ibu, ayah dan adik beradik.. atas perjanjian, saya mesti melanjutkan pelajaran saya dan ibu n ayah saya akan menjaga anak saya.. 4tahun saya move on teruskan hidup saya sebagai seorg mahasiswi dan seorg ibu.. sehinggalah saya terima kembali cinta lelaki yg kononnya tidak pernah cuba putus asa utk bertanggungjawab ke atas saya.. kami bertunang beberapa tahun dan memutuskan utk bernikah.. 

tapi die membatalkan pernikahan sehari sebelum tarikh nikah atas alasan die sudah berjumpa dgn perempuan lain..😌 dan mereka berkahwin beberapa bulan setelah meninggalkan saya.. hahaha.. menyesal betul percaya die betul2 nak bertanggungjawab duluu.. dan lagi bodoh bila saya tolak tawaran sambung degree sebab nak kawin.. hahahahah.. sooo.. lesson learn,.
1.jangan mudah percaya janji palsu lelaki2 durjana..


2. tolong jgn sisihkan mereka2 yg terlanjur dan senasib dgn saya.. sesungguhnya kami amat memerlukan dukungan semangat dari insan tersayang.. bkn bermaksud menyokong perbuatan hina kami.. tapi semangat yg kami perlukan utk berubah..


3. jgn rasa hidup anda musnah, jatuh ditimpa tangga atau sebagainya.. jadikan tu alasan/sebab utk bangkit dan teruskan hidup.. buktikan pada org luar yg anda boleh berjaya dan punya masa hadapan..
4. Saya masih belum berkahwin, saya ada kerja dan mencari rezeki yg halal utk ank saya, dan bahgia disamping anak, family dan kawan2 yg sentiasa ada utk saya.. hahahahaha..

Sekian dari saya.. -TOS158-✌🏼no war..

Thanks for reading & sharing Terlajak Over

Previous
« Prev Post

0 comments:

Post a Comment