Home » » sekarang saya tengah pregnant 9 bulan ..saya ditumbuk pada tulang pipi, batang hidung saya lebam dengan dahi...

sekarang saya tengah pregnant 9 bulan ..saya ditumbuk pada tulang pipi, batang hidung saya lebam dengan dahi...



assamualaikum.. sy minta tolong hidekan profile sy.. sy cuma nak minta pendapat.. skrg sy dh pregnant untuk 9bulan.. sy kenal dg husband sy dri skola lagi.. 

smlm sy dg husband bergaduh bnde yg kecik je.. tp tiap kali gaduh mesti benda yg kecik tu akan jadi besar.. smlm jugak sy ditumbuk pada tulang pipi, btg hdung sy lebam,dg dahi.. sy igt bila mgdung suami akan lebih faham dan tak naik tgan..tghari tadi dia bgun mandi trus kluar.. tak pujuk sy ataupun tgok kesan lebam2..dari smlm sampai skrg kepala sy sakit berdenyut..suami bru lepas dibuang kerja pada 15hb.. sy runsing sbb duit simpanan untuk anak dan bersalin belum mencukupi,

 dg suami sy gaji pun belum tentu dpt lagi, dia kerja suka ponteng2 buat macam tada anak bini, banyak kali sy nasihat tp untuk dua tiga hari lepas tu jadi balik. suami sy kerja kilang gaji dia sebulan 15++..sy faham dia ada tggungan nak bayar kete,mto,anak,nak bersalin lagi, tpi bila dia ponteng kerja gaji skit dia mengeluh, bila sy nasihat dia akan cakap sy tak paham dia kerja dia letih.sy tahu kerja kilang mmg penat 7pg-7mlm..kalau tak kerja mana nak dpt duit.. 

dulu janji nak kerja elok2..tp hanya kata2 sahaja, sy bg nasihat untuk masa depan anak yg nak kluar nati.. tpi sikap dia mcm endah tak endah, buka sekali dua.. tpi byk kali.. bila org nasiht kwn nasht dia langsung tak amik peduli.. ayah dg mak dia nasiht pun dia buat tak tahu.. sy dh tak tahu dah buntu nak buat ape.. sy cuba backup dia bila dia kena buang , sy ckp kat mak sy yg dia kerja.. bila dia tak pergi kerja, sy ckp yg dia apply cuti.. 

sy ada terfikir nak bgtahu peragai dia yg sebenar dekat ayah dia nak sruh ayah dia nasihatkan dia, tapi sy takut dia akan marah sy dan cakap yg bukan2.. serta takut dia naik tgn lagi.. byk kali sy tahan dan bg peluang dkt dia.. tpi skrg sy dah pregnant 38 minggu.. sabar sy dh hilang..

nafkah sy dri mula kawen sampai skrg dia tak bg, dan sy pun tak minta sbb saya tahu dia ada byk bnde nak dibayar..kdg saya rasa mcm nak lari dri dia .. duduk rumah kawan sy berslin pun sy tanak dia ada.. sy nak sgt2 dia rasa khilangan sy dan sy nak thu dia masih pentingkan anak bini dia atau tak,bila sy kata dia tak matang dia akan marah sy dan maki sy blik .. sy nak minta pndpat, apa yg patut sy lakukan..

Thanks for reading & sharing Terlajak Over

Previous
« Prev Post

0 comments:

Post a Comment