Home » » gua calit serbuk putih tu.. cium baunya.. sah KAPUR BARUS.. lahabau jahanam punya orang.nsk untung sanggup khianat kat orang lain..

gua calit serbuk putih tu.. cium baunya.. sah KAPUR BARUS.. lahabau jahanam punya orang.nsk untung sanggup khianat kat orang lain..

Baca dan jadikan lah pedoman 😨😨😨





seperti biasa jam 3.00pm Gua sampai kat tapak niaga Bazaar Ramadhan tpt gua.. alhamdulillah hari2 yg lepas niaga agak galak.. rezeki niaga dek kerana gaji dan bonus pengunjung bazaar.. 

seperti biasa siap set up jam 3.45pm.. nmpk pengunjung dh mula datang meninjau juadah berbuka... doa gua agar rezeki hari ni juga barakah spt semalam...
Jam lebih kurang 5pm ada mamat selang 2-3 gerai dari gerai gua dtg.. perlahan jer dia berbisik
"abg tgk bawah meja.. hari ni ada org nk buat dajal.. main tabur barang lak... nk bg kita rugi".. 



Gua selamba je tgk bawah meja niaga gua... berderau darah gua terlihat serbuk putih hujung kaki meja niaga gua.. tapi tpt brader sebelah gua lg byk.. pergghhh... zaman teknologi dan twitter ni masih ada org main dan percaya bomoh segala.. peluh dan amarah gua mula melonjak.. gua calit serbuk putih tu.. cium baunya.. sah KAPUR BARUS.. lahabau jahanam punya org.. nk untung sanggup khianat kat org lain.. 

Gua cuba tenang tapi cara nk untung niaga org yg buat tu gua tak boleh terima.. Gua tak tenang sekejap2 gua tgk serbuk putih kat kaki meja tu.. apa gua nk buat ni.. panik dan gabra start menular dlm otak gua.. Gua baca macam2 ayat yg gua tahu.. minta simpang jgn lah sampai niaga gua hari ni bungkus.. tak puas hati calit kali kedua.. cium bau.. mmg sah kapur barus.. haduyaii.. 

Gua suruh org rumah gua jaga gerai. Gua ronda seluruh bazaar nk tgk berapa byk gerai kena dajal.. perghh bukan calang org ni main. 3 suku gerai kat bazaar kena tabur kapur barus.. gua pergi kat kedai org lama .. dia ni mmg otai bazaar kat sini... gerai dia pun kena.. tapi gua tgk muka dia selamba jer.. mungkin ilmu dia pun boleh tahan.. tgk cincin batu dia pun penuh jari.. gua tawakal jer.. la hari ni.. dah la byk kuih dan lauk org umah gua buat hari ni.. maklum le BR1M dh keluar..

Balik kat gerai gua diam jer.. tak sampai hati nk cerita kat org umah.. sampai jam 6.30pm gua sepatah habuk tak ckp apa.. niaga pun hilang mood.. org umah gua jer handle niaga.. alhamdulillah rezeki masih memihak gua lg hari ni.. 15 minit lg nk berbuka dtg pegawai 3 paku dan anggotanya dari Majlis Perbandaran nk periksa lesen dan tanya khabar niaga.. gua mmg kenal pegawai ni.. hati gua ckp apa pun jadi mesti bg tahu dia yg orang tabur barang kat gerai2 kt bazaar ni..

Gua terus tarik tangan pegawai tu pergi belakang gerai..
tak semena terpacul dari mulut gua
"Tuan tahu tak ada serbuk putih.."

belum sempat gua habis ayat..
pegawai tu ckp
"Saya tahu.." 


bulat mata gua dia jawab dia tahu
"Tujuan Majlis tabur serbuk tu utk elak semut dan lalat..
ni experement pertama.. klu ok kita teruskan"..

Selamat meneruskan ibadah puasa..
membeli jgn sampai membazir
#JGNKECAM 😜😜😜😜
Copy paste dari Whatsapp Group

Thanks for reading & sharing Terlajak Over

Previous
« Prev Post

0 comments:

Post a Comment