Home » » hati memang saya sayangkan sangat suami saya.. tapi wajarkah saya bersabar dengan suami dan hidup macam orang bujang?

hati memang saya sayangkan sangat suami saya.. tapi wajarkah saya bersabar dengan suami dan hidup macam orang bujang?

Salam Admin,
Saya ingin berkongsi dan meminta pendapat rakan2 didalam KRT.. mohon admin boleh hide profile saya..
Saya sebenarnya buntu n keliru.. ini soal hati n realiti. Saya dah berkahwin selama 8 tahun. Perkahwinan diusia yg muda ketika saya 22 dan suami 29. Alhamdulillah kedua dua kami mempunyai kerjaya, suami seorang pegawai tentera. Kami dah berkawan sejak saya berumur 15 tahun.. 

saya masih sekolah. Bila saya masuk tahun pertama di university, suami masuk meminang dan kami berkahwin bila saya tamat belajar. Sepanjang saya kenal suami, keluarga saya mmg syg and suka dgn suami... 7 tahun perkenalan mmg membuatkan keluarga saya and saya sendiri berasa yakin.. suami merupakan seorang yang baik dan 'the one'.


Tahun pertama perkahwinan saya mula nampak belang suami, suami rupanya terlibat dgn kancah perjudian online dan dadah sintetik. Sepanjang perkahwinan saya xpernah mintak duit dgn suami sbb saya pun bekerja dan saya xpernah tahu gaji suami berapa dan kemana duit dia pergi.. tapi saya pelik kenapa dia selalu pinjam duit sana sini termasuk saya. Sebagai isteri mmg niat membantu tapi kalo dah selalu sangat saya pelik sedangkan suami pegawai tentera berpangkat Kapten waktu tu gaji dia jauh lebih banyak dari saya dan kami tiada tanggungan.. setelah saya siasat dan dia kantoi dirumah bersama peralatan menghisap dadah beberapa kali baru saya sedar.. duitnya habis kearah itu.

Waktu tu saya kecewa, tapi sbb sygkan suami sbb suami 1st love saya.. saya masih terima dia dgn harapan dia berubah.
Masuk tahun ke-2 suami perlu diposting ke Sabah. Disinilah ujian saya hadapi makin kuat sampai tahap saya kemurungan. Sejak suami kerja di Sabah, dia xhubungi saya selama 6 bulan.. msg saya xberjawab, call xdiangkat.. saya cuma bertanyakan kabar suami melalui rakan2 yg satu kem dgn dia.. 

saya masih bersabar. Dari tahun ke-2 hingga tahun ke-8 saya masih bersabar dgn perangai suami.. dia cuma hubungi saya bila perlu saja, bila nak pinjam duit, bila perlukan kehadiran saya di untuk urusan kerja dan bila susah saja. Pernah beberapa kali saya ke Sabah untuk bertemu suami.. tapi panggilan n msg xberjawab sampai saya duduk dihotel sorang2 cuba nak jumpe suami... akhirnya saya pulang tanpa bertemu suami. Xcontact dgn suami 3-4 bulan adalah perkara biasa... 

saya pernah minta cerai sbb suami masih berjudi online, xpedulikan saya dan xmenjalankan tanggungjawab sebagai suami dari segi nafkah zahir dan batin... tapi setiap kali saya minta cerai, waktu itu suami akan merayu berjanji nak berubah.. tapi benda ni dah beratus kali janji yg xpernah ditepati.. hal kami pun ibu bapa masuk campur tapi mertua xpercaya anak dia perangai begitu sbb dimata dia anak dia lah terhebat didunia.


Ikutkan hati mmg saya sygkan sgt suami saya.. tapi wajarkah saya bersabar dgn suami dan hidup mcm org bujang? Berkahwin cuma status dlm kertas? Suami xhiraukan saya, xsediakan apa yg patut.. saya umpama wanita bujang walaupun sebenarnya dah kawen.


Saya dah rasa penat hidup mcm ni tapi saya xtahu nak buat mcm mana... nak berikan peluang lagi dan bersabar ? Jahatkah saya kalo saya mintak cerai bila keadaan suami saya mcm ni? 😭😭😭 hari2 saya berdoa semoga suami saya insaf, bukak mata, dan berubah... tapi 8tahun mcm lama sangat dah sabarnya... mcm sekarang pun dah nak masuk 5 bulan suami xcontact saya.. siap blocked lagi semua social media...



Terima kasih admin.. harap ada yg boleh beri pendapat and bantu saya..
#binikeliru

Thanks for reading & sharing Terlajak Over

Previous
« Prev Post

0 comments:

Post a Comment