Home » » Selepas kematian ibu, tergamak ayah mertua lakukan saya seperti ini ketika mengandung - isteri kongsi derita tinggal sebumbung dengan ayah mertua

Selepas kematian ibu, tergamak ayah mertua lakukan saya seperti ini ketika mengandung - isteri kongsi derita tinggal sebumbung dengan ayah mertua

Assalam admin.. saya perlukan pendapat dari semua..saya tgh pregnant anak pertama.. alahan saya xda la teruk.. cuma perangai saya makin hari makin pelik.. ceritanya macamnie.. 



saya tinggal satu rumah dgn mertua lelaki.. saya pgl ayah.. suami saya nie ad 5 org adik beradik.. mak da meninggal.. adq bradik yg lain smua tgl asing sbb kje.. yg da kawen just saya n husband dan adik dia yg no 3.. dan adik dia yg no3 nie pom pregnant jugak...

husband saya nie anak sulung lelaki.. jadi dia terpaksa duduk sini and jaga ayahnya.. tp ap yg saya nmpk.. saya yg kna jaga n tgk2 kan ayahnye.. sbb suami xbpe nak ngam dgn ayah.. tp saya tak kisah pom.. yg jd masalah skrg nie.. saya dgn adik dia yg no3 nie macam xsehaluan.. mungkin kami sama umur dan sama2 pregnant... dri mula saya masuk rumah nie.. dia dah macam xsng ngan saya...

dia pregnant dulu la dari saya.. masa tu saya xpregnant lg.. so then.. saya anggap yg dia macamtu sbb pembawakan budak.. tapi lama kelamaan macam makin melampau pulak.. saya ngn ayah still baik lagi.. still boleh borak.. tgk tv sama2.. makan ap yg saya masak.. bila weekend saya akan cuti masak sbb kakak sulung balik n akan masak lauk kegemaran family dorg lah.. so itu xjd masalah.. nak dijadikan cerita saya pun pregnant.. bila dah pregnant.. saya banyak tido..

awal preggy muntah2 ulang alik ke hospital sampai suami stress sbb asyik sakit2.. da tu nak buat camne kan.. pastu lama kelamaan.. saya pun mula murung and duduk dalam bilik.. sbb saya rasa xboleh nk dekat ngn org.. saya alah.. saya pom xfhm knp saya macam ni..

start saya duk berkurung.. ayah da mula tarik muka.. saya perasan tp saya xleh nak g mntk maaf sbb emosi tgh xstabil.. smpai la harini.. ayah macam da xsuka saya.. mane xnye saya berkurung je dalam bilik.. time bukak puasa.. org smua gathering tp saya duk baring dalam bilik.. sbnrnya sy xleh nak masuk dapo.. nti muntah2..

da tutup muka dgn towel pom still muntah jugak.. berdiri lama je terus nak gelap mata.. so skarg.. adq no3 td kan xngam ngan saya.. pastu dia macam mnghasut bapak nye n kakaknye.. skrg bila dorg balik je.. saya mmg jd xsng duduk.. rasa nak kluar rumah je.. yg ayah pulak.. bila saya bli makanan dia lansung tak sentuh.. bila saya nk kluar saya bgthu dia buat xendah.. so saya jd fedup.. saya nk klua..

saya klua je xbgthu dia.. pastu saya xmasak.. saya berkurung je.. makan pom tapau luo pastu makan dalam bilik.. teruk sgt perangai... saya xthu knp... skrg nie saya xpasti ayah marah saya sbb berkurung ke??saya bkn berkurung n layan movie ke.. buat bising ke..

saya jd pnt nak tido je keje.. pastu asyik sakit bdn.. tgh pregnant kan.. dia xhadap anak dia yg pregnant tu.. jumpa pom weekend je.. so then dia macam xboleh tahu ke simptom org pregnant macamne? hurmmm skrg saya buntu.. raya lagi brape hari je..

saya ngan family macam musuh pulak.. suami xthu pasal nie.. saya xnk bgthu.. xnk dia pikir bkn2.. mungkin salah saya.. tapi xsalah pom kalau ayah bgthu saya.. n tegur saya.. nie x.. men ckp belakang.. pastu dgn yg anak no3 je pulak tu.. xke saya terasa.. hurmmm.. cmne nth nak hadap smua nie.. boleh tak bagi pendapat.. maaf cerita saya berterabur sikit.. sebab xpandai susun ayat.. harap admin siarkan lah. saya dah buntu.. n perlukan pendapat.. saya jd lost sbb xda tempat nk share masalah.. tq admin-KRT


Thanks for reading & sharing Terlajak Over

Previous
« Prev Post

0 comments:

Post a Comment