Home » » Guru l11wat pelajar lebih 50 kali sejak Ogos 2015 ditahan

Guru l11wat pelajar lebih 50 kali sejak Ogos 2015 ditahan




"Walaupun sudah berpindah ke Mukah, suspek masih meneruskan perbuatannya itu dan sering mengajak mangsa menginap di hotel bajet di Mukah.

"Mangsa mendakwa diliwat sebanyak lima kali oleh bekas gurunya itu antara Februari dan Mei tahun ini sebelum perbuatan terkutuk lelaki itu terbongkar," katanya.

Menurut Jimmy, mangsa tidak berani mengadu perkara itu kepada sesiapa selama ini kerana bimbang dengan keselamatan dirinya diancam oleh suspek. Guru sekolahnya yang menyedari perubahan sikap mangsa, namun mangsa enggan menceritakan apa sebenarnya yang berlaku.

Selepas dipujuk berkali-kali, akhirnya mangsa mendedahkan apa sebenarnya yang berlaku menyebabkan guru berkenaan segera membuat laporan polis di Balai Polis Mukah kelmarin, untuk tindakan selanjutnya.

Mangsa telah dihantar ke Hospital Sibu untuk membuat pemeriksaan lanjut pada hari yang sama.

Polis juga telah menahan suspek pada jam 10.40 pagi semalam di sebuah sekolah di kawasan hulu Kapit dan kini ditahan di Balai Polis Kapit sebelum dibawa ke IPD Mukah untuk siasatan lanjut.

Kes disiasat mengikut Seksyen 377C Kanun Keseksaan kerana melakukan seks luar tabii yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan.






Thanks for reading & sharing Terlajak Over

Previous
« Prev Post

0 comments:

Post a Comment