Home » » hampir 10 tahun berkahwin dan memiliki 3 orang anak dan suami saya x nak berkerja dah hampir 7 tahun.

hampir 10 tahun berkahwin dan memiliki 3 orang anak dan suami saya x nak berkerja dah hampir 7 tahun.

Assalammualaikum admin saya nak berkongsi cerita
Saya da hampir 10 tahun berkahwin dan memiliki 3 orang anak..yang sulung lelaki 7 tahun,kedua 5tahun perempuan dan ke3 perempuan..


Suami saya x nak berkerja da hampir 7 bulan..baru2 suami saya ada mengikuti kelas agama banyak la berubah dari segi bab solat dan mengaji..tapi yang saya sedih dia seakan2 lupa dan abai tanggungjawab dia..nafkah pakai semua saya sediakan..bila ditanya bab kerja bermasam muka ..untuk elak pergaduhan saya da x tanya lagi..


Bila bercakap bab agama dia sahaja yang betul serba tahu tapi bab naflah anak isteri ....
Saya da tawar hati walaupun dia daula berubah solat semua tapi hati saya tak redha bila pikir tanggungjawab dia pada saya.


.
Raya da hampir bila tanya pasal persiapan raya dia cakap tak boleh ke raya tanpa pakaian baru..jawapan entahlah dia tak tahu nak buat apa..
Saya pernah mengadu pada mak mertua saya jawapan pun mnyedihkan saya ..mak kata biarlah dia tak berkerja boleh jaga anak di rumah..untuk apa perkahwinan ini..mana hak saya sebagai seorang isteri .


.saya bukanlah bersyukur ..cukup bagi saya kalau nafkah saya diberi da memadai bagi saya..saya x minta pun rumah besar kereta mewah..hidup mewah boleh berbelanja setiap hari barang mahal2..saya sampai terpikir untuk bercerai x larat da menanggung dosa bila hati saya meberontak marah dengan sikap suami..

Saya cuma impikan sebuah perkahwinan yang bahagia

Thanks for reading & sharing Terlajak Over

Previous
« Prev Post

0 comments:

Post a Comment