Home » » Wanita Jemur Di Pantai Di Singapura Cedera Selepas Ketam Kepit Tempat tut Yang Diangkap Tiram

Wanita Jemur Di Pantai Di Singapura Cedera Selepas Ketam Kepit Tempat tut Yang Diangkap Tiram



Wanita Jemur Di Pantai Di Singapura Cedera Selepas Ketam Kepit Tempat tut Yang Diangkap Tiram



Wanita berumur 28 tahun yang berjemur bogel di Pantai Changi tluka pada faraj kerana digigit ketam. Biologi marin yang mengulas mengenai kes itu mendakwa bahawa ketam mungkin keliru melihat kemaluan wanita itu dengan tiram, yang merupakan sebahagian daripada diet semula jadi ketam.

Menurut laporan media tempatan, kejadian itu berlaku pada waktu petang apabila pantai sebahagian besarnya tidak ramai orang. Wanita itu, bersama-sama dengan dua kawan-kawan perempuan, memutuskan adalah peluang yang baik untuk berjemur berbogel – satu tindakan yang menyalahi undang-undang di Singapura.

Kumpulan wanita memberitahu pemberita bahawa mereka kadang-kadang berjemur bogel untuk mendapatkan badan penuh tan – tetapi hanya apabila tiada orang lain diu sekitar.

“Kami berada di pantai selama kira-kira 15 minit, dan saya baru sahaja tertidur,” kata salah seorang daripada gadis yang terlibat.

“Saya terbangun apabila kawan saya menjerit bahawa sesuatu telah menggigit, dan melihat ke bawah kami terkejut melihat ketam yang tergantung dari badannya.”

Kawan kepada wanita berusia 28 tahun ini kedua-duanya cuba membantu untuk membuang ketam tersebut, dan mereka menyediakan pertolongan cemas serta-merta sehingga bantuan perubatan tiba.

“Kami berdua sedikit malu kerana lokasi kecederaan tersebut, tetapi memikirkan untuk membantu rakan kami.”

Gadis-gadis memberitahu pemberita bahawa mereka bimbang penyepit ketam yang boleh mengandungi racun, jadi mereka mengambil giliran untuk menghisap keluar racun dari luka.

“Kami tidak pasti jika ketam tersebut beracun, tetapi untuk keselamatan kami fikir akan lebih baik untuk membersihkan luka.”

Wanita itu kemudian dirawat dan dijangka membuat pemulihan penuh dengan minimum parut, terima kasih kepada tindakan pantas rakan-rakannya. Walau bagaimanapun, kesan psikologi digigit pada alat kelamin oleh ketam mungkin berterusan untuk beberapa ketika.

“Kami telah menasihatkan beliau untuk tidak pergi berjemur dalam keadaan berbogel pada masa akan datang,” kata salah seorang daripada pasukan perubatan yang merawat beliau.

Menurut seorang ahli biologi, kes-kes digigit ketam adalah amat jarang berlaku. Bagaimanapun, beliau menekankan bahawa berjemur bogel boleh menjadi risiko.

https://aliffchannel.com

Thanks for reading & sharing Terlajak Over

Previous
« Prev Post

0 comments:

Post a Comment