Home » » Wanita Paling Hitam Yang Paling Jelita Di Dunia, Kulit Halus Macam Barbie

Wanita Paling Hitam Yang Paling Jelita Di Dunia, Kulit Halus Macam Barbie




Adakah anda mempunyai  kenalan terlalu obses mahu memiliki kulit putih atau cerah? Atau anda mendamba kulit yang berwarna lebih cerah?

Kalau anda nak tahu, orang berwarna kulit putih cenderung lebih mudah untuk terkena kanser kulit daripada orang yang berpigmen gelap. Kulit yang terlalu putih mudah terkena sinaran ultra violet yang boleh merosakkan jaringan sel kulit dan boleh menyebabkan kanser kulit yang sangat menganggu kesihatan.

Mungkin sudah menjadi satu fenomena apabila ramai rakyat Malaysia suka sangat pakai produk pemutih atau perawatan mahal di salon agar kulit lebih cerah. Kenapa, kulit gelap tak cantik ke?

Model jelita dan unik  berasal dari Sudan, Nyakim Gatwech lebih dikenali sebagai “Queen Of Dark” yang telah menjadi viral kerana memiliki kulit yang sangat gelap namun itu tidak membataskan dirinya untuk menjadi seorang model

Nyakim pernah ditanya jika mahu mencerahkan warna kulitnya yang gelap itu dengan menawarkan wang berjumlah 10 ribur dollar, namun tanpa rada ragu-ragu dia menjawab tidak.

Dia bersyukur dengan apa yang telah tuhan berikan padanya malah tidak menghiraukan mereka yang membuli dirinya kerana warna kulitnya yang agak luar biasa.


https://www.taikotai.tv/2017/05/30/wanita-paling-hitam-yang-paling-jelita-di-dunia-kulit-halus-macam-barbie/

Thanks for reading & sharing Terlajak Over

Previous
« Prev Post

0 comments:

Post a Comment