Home » » Padah bersetubuh ketika isteri sedang hamil - lihat apa yang berlaku kepada anak yang baru lahir ini

Padah bersetubuh ketika isteri sedang hamil - lihat apa yang berlaku kepada anak yang baru lahir ini

"Baby macam Tepung Gomak?. Inilah akibat kotoran hasil hubungan ibu dan si ayah baby."

Itulah diantara segelintir dakwaan para natizen dilaman sosial baru-baru ini yang mengatakan keadaan bayi yang lahir dalam keadaan 'keputihan' berpunca daripada kesalahan ibu bapa bayi.



Namun segala dakwaan itu dijawab oleh seorang doktor dan jangan terkejut apabila terjadi perkara itu bila lahir. Seorang doktor mendakwa punca sebenar bayi keputihan ini dinamakan Vernix.

Majority ibu-ibu yang bersalin cukup bulan Vernix dah tak ada, bersih gitu kulit. Bukan sebab minum air kelapa ker, makan itu, makan ini.



Vernix dah meresap dalam kulit baby. Boleh di katakan, 80-90% bayi cukup bulan kurang vernixnya. Kalau ada pun tinggal saki baki di celah-celah pelipat, punggung dan belakang.

Vernix banyak ditemui pada bayi yang belum cukup bulan. Kerana peranan utamanya sebagai pelindung kulit dari kehilangan suhu badan, pelembab kulit, melindungi kulit dari kekecutan dan kecederaan, merencat microorganisma merbahaya seperti GBS.

Jangan risau bila keluar baby mcm tepung gomak. Beberapa jam kemudian ia akan cair meresap kedalam kulit bayi, ia seperti losyen kepada bayi. Dalam erti kata lain, ia adalah lemak sebenarnya.

 
 
 



Mitos

Kotoran hubungan sexual: Ia bukan kotoran hasil hubungan ibu dan ayah baby. Bayi dilindungi oleh amniotic bag yang berada dalam air ketuban dan air mani si ayah yang sudah tembus.

Thanks for reading & sharing Terlajak Over

Previous
« Prev Post

0 comments:

Post a Comment